Een goede medewerker is niet.....
...... automatisch een goede leidinggevende.
Een medewerker waar je tevreden over bent omdat hij het werk goed doet, loyaal is, flexibel is, goed in het team past, gasten tevreden zijn en/of omdat je deze medewerker niet kwijt wilt promoveer je tot leidinggevende. Een fantastische kans en een blijk van waardering en vertrouwen vanuit de ondernemer!
Al snel daalt de tevredenheid, zowel vanuit jou als ondernemer en ook de medewerker heeft het minder naar zijn zin. Hoe komt dat?
Als een medewerker promoveert naar leidinggevende krijgt hij een andere rol in de organisatie, zowel sociaal als professioneel. Hierdoor veranderen ook de verwachtingen die jij hebt en heeft deze medewerker andere kwaliteiten nodig om de leidinggevende functie goed en naar verwachting te kunnen vervullen. Als leidinggevende heb je namelijk andere vaardigheden nodig dan de vaardigheden die deze medewerker heeft als 'goede medewerker'.
Om (beginnend) leidinggevenden te ondersteunen gaan we in deze tweedaagse training met medewerkers aan de slag om hun leidinggevende vaardigheden en capaciteiten te ontdekken en verder te ontwikkelen zodat ze met meer kennis, inzicht, vaardigheden en (zelf)vertrouwen succesvoller en met meer plezier leiding kunnen geven aan jouw team.